Bryne - Egersund

Postet av Åke Bø den 26. Aug 2019

Bryne-Egersund:

Ener på Egersund laget Izolda har gjennom sesongen vist seg å være i en egen liga, så selv om vi ikke snakket om det innen kampen lå det i kortene at vi minimum måtte vinne 3 av de andre kampene skulle vi ha en sjanse.

I 1. double spiller Sivi og Paula en fin kamp, men taper 62-61 mot Izolda og Guro 0-1, 2. double vinner Aud og Magda greit 62 64 1-1.

I single starter Sivi og Magda for Bryne Sivi taper 61 64 mot Guro fra Egersund som imponerer 1-2.

Paula går i gang på bane 1, mens Magda fortsatt er i 1. set. I et set som varer i over en time vinner Magda 64, andre set går litt raskere og Magda drar hjem kampen 64 62 2-2 i kamper.

På ener single har Paula fått den vanskelige oppgaven med å prøve å slå Izolda, Paula imponerer og spiller veldig bra, men taper 62 61 mot en spiller som nok hadde fått plass på de fleste eliteserielagene. 2-3.

Aud er i gang på bane to og etter en nervøs start imponerer hun og vinner stort 62 61. 3-3 i kamper.

Når en lagkamp ender 3-3 skal alt avgjøres i en double til 10 poeng. Egersund stiller igjen med Guro og Izolda. Bryne velger å gå for Aud og Paula, en slagplan blir lagt. Bryne jentene imponerer stort og følger planen til punkt og prikke og spiller seg frem til matchball på 10-9, Paula går for en passing ned langs linjen når Izolda server, den går dessverre 10 cm. for lavt. Bryne spiller seg frem til nok en matchball på 11-10 Det blir en lengre duell som ender opp med at Aud får slå en forehand langt innenfor grunnlinjen, men her spiller nervene henne ett puss og den går dypt nede i nettet. Bryne har også en matchball på 12-11, men da er treneren også så stresset, så jeg husker rett og slett ikke hvordan den endte. Egersund spiller seg til matchball på 13-12, den redder Bryne, Egersund spiller seg til nok en matchball på 14-13, den ender med at Bryne slår en volley like utenfor doublelinjen og 15-13 til Egersund.

En fantastisk lag innsats av jentene, og ikke minst et utrolig imponerende supertie av Aud og Paula. Det holdt dessverre ikke, men ikke noe mindre stolt trener av den grunn.
Det gror godt, det er et ungt lag, og de neste årene kommer det også flere tilvekster til laget.

Da må vi bare få gratulere Egersund Racketklubb med opprykk og takke for en utrolig god fight som inneholdt det meste av underholdning.

Takk også til alle dere tilskuere som brukte sol søndagen inne i Brynehallen.

Heia Bryne tennisklubb !!!!